16 juli 2006

Någon äter mina jordgubbar

Man kunde ju tro att det var sniglar. Eller kanske fåglar. Men jag tror (vill tro) att det är en jordgubbstjyv som smiter omkring och smaskar på mina gubbar. Som han som snodde alla Qn. Gärna en lång och lite smal snubbe som smyger runt i yllebyxor i juli och kort trenchcoat med dubbelknut. Om det är så kan jag ta att dom försvinner innan jag hinner smaka en enda!

Annars är det ju så med odling att jag som glad amatör aldrig riktigt vet vad det blir av allt jag stoppar ner i jorden. Hur många böcker jag än läser så är det just det här fröet i just den här blomlådan som gäller, och ibland blir det en ordentlig succé, som fjolårets squash och ibland ett komplett misslyckande, som årets smultron. Fast där får jag väl skylla LITE på den torka som kom när jag var bortrest i juni och som tog död på en himla massa plantor.

Jag funderar på att bygga mig ett litet gömsle i backen, så att jag kan spionera på jordgubbsodlingen och se vem det är som är där och förser sig. Men å andra sidan, väl bekomme.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv