6 maj 2009

I´m breaking out, I´m flying higher than a pig in space and they´ve been so blind



Jag var på väg från tåget. Det var ett tag sedan jag promenerade den här vägen, ofta blir det andra sträckor, så jag blev rätt överraskad av att tunneln spelade för mig.

Helt klart Jamiroquai, det lät som Little L...
You´re playing so hard to get
You´re making me sweat just to hold your attention
I can´t give you nothing more
If you ain´t giving nothing to me


Va? Var det en pik? Jag menar - jag bara GICK där?! Menade tunneln att jag skulle ge nåt mer? Erkänna min kärlek till betongen? Hångla med asfalten? Förvirrad gick jag vidare. Men även NÄSTA tunnel ville att jag skulle erkänna min skuld:

Seems like you´re stepping on the pieces of my broken shell
cause you make me love you, love you
with a little L you know that´s the way you make me love you


Nu började jag bli lite förbannad! Jag har väl ändå inte sabbat nån jävla gångtunnel! Om det nu var så att den höll på att gå sönder var det då verkligen inte MITT fel. Hrmpf.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv