26 januari 2009

Sjung för mig del II

När jag var tonåring var jag väldigt aktiv i många organisationer. (Kanske är jag det fortfarande, fast i färre). I alla fall, engagemanget ledde till uppdrag och ett av dom var en internationell kurs/seminarium som hölls på Vår Gård, i Saltsjöbaden.

Jag var väl inte den hippaste i min åldersgrupp, hemma, och hade inte riktigt koll på de senaste filmerna. Tex hade jag INTE sett TopGun. Så när en engelsktalande deltagare på kursen kom fram till mig en kväll och började sjunga "You never close you eyes anymore when I kiss your lips..." så fattade jag inte riktigt vad han höll på med. Eller, jag fattade att han sjöng för mig. Och det var trevligt. Men jag fattade inte hela TopGun-sammanhanget, som han ju hade helkoll på.

Viss kulturkrock följde, men jag har skrivit det förr: att sjunga är effektivt. Till slut så begrep jag vad han hoppades på och "You´ve lost that loving feeling" var ett lyckat val. Hade kanske varit ännu mer av en hit om jag sett filmen innan, men jag tror inte han skulle klaga.

Sjung för mig del I

Inga kommentarer:

Bloggarkiv