11 maj 2009

I have such a sweet tooth when it comes to love

Jag blir gärna förvånad. Jag blir det för sällan, men det är roligt när det händer. Som här:
En bloggartikel om att kvinnor med hög EQ har lättare att få orgasm. (EQ jmf IQ, känslomässsig intelligens, social kompetens, inlevelseförmåga osv)

Hur låter det resonemanget?

Jo, kvinnor med hög EQ har lättare för att uttrycka sina önskemål och behov och det är direkt relaterat till sannolikheten för orgasm.

OK. Jag blev kanske inte förvånad i samma omfattning som annat har förvånat mig, men lite förvånad blev jag ändå. Och sen trillade jag rakt in i detta: Vid ett franskt universitet har man använt sonogram/ultraljud för att kartlägga kvinnors vaginor och tror att man har kunnat identifiera G-punkten! Som en del i ett rätt utbrett nätverk av nerver finns bland annat en yta på den främre väggen som sitter ihop med klitoris, vilket forskarna menar är: G-punkten.

Undrar om det kommer att ges ut kartor nu?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv